2011. augusztus 17., szerda

Körtelé




Néhány recept ötvözése + sok-sok körte = körtelé. Egyenlőre csak kísérletként csináltam (ennek ellenére szép mennyiséggel), remélhetőleg télálló, de erről később még beszámolok. Ízre szerintem fincsi lett, igazi jó minőségű gyümölcslé, tömény körte!
A fotó sajnos szokás szerint elég béna, gyerkőceim meglehetősen lefoglaltak...

A sok-sok körtémet megmostam, kivágtam a magházat, hibás részeket, apróra vágtam. Egy nagy edénybe tettem és vizet öntöttem rá, annyit, hogy ellepje, majd feltettem főni. Egész fahéjrúddal, őrölt szegfűszeggel és némi krisrálycukorral ízesítettem, ha lett volna, akkor reszelt citromhéjat és egy kevés citromlét is tettem volna bele. Amikor megfőtt, leszűrtem, a gyümölcsöt botmixerrel pépesítettem, a leszűrt lé egy részét visszaöntöttem és újraforraltam, kóstoltam. Amikor késznek ítéltem, leszűrtem, majd üvegekbe töltöttem még melegen, lezártam, majd a tartósítószert kiváltva fejre állítottam és száraz dunsztba raktam az üvegeket.


Egészségünkre!

1 megjegyzés:

  1. Kedves Nari!

    Nekem még a fotó is tetszik! Különleges hangulatú csendélet.

    A gyümölcslé meg biztos finom lett!

    VálaszTörlés