2011. május 15., vasárnap

Szedres-linzeres vasárnapi süti



Ma ilyen sütit készítettem édesszájú kis családomnak a vasárnapi ebédhez desszertként. Az eredeti recept a Rama 2010-es receptnaptárjából való (Őszibarackos tejfölös sütemény, 70-71.o.), de azok kedvéért, akiket érdekel, és nincs meg nekik, leírom.
A linzertésztához 40 dkg finomlisztet, 20 dkg porcukrot és 1 csg sütőport összekeverünk és 25 dkg margarint elmorzsolunk benne. 1 citrom héjával és levével ízesítjük és 4 tojássárgájával összegyúrjuk, majd 2 részben folpack és hűtő. A töltelékhez 2 csg pudingport cukorral és 6 dl tejjel sűrűre főzünk, majd ha kihűlt, hozzáadunk kb. 400 gr tejfölt, gyümölcsöt (friss v konzerv, én fagyasztottal készítettem, így már a pudinghoz hozzákevertem főzés közben) és a habbá vert 4 tojásfehérjét. Ahogy a képen is látszik a két linzerréteg közé jön a krém, a felső tésztalapot megszurkáljuk villával, tojással megkenjük és mehet a kb. 170 fokosra előmelegített sütőbe. A tészta kinyújtásánál fontos, hogy ne igazán lisztezzünk, mert így sütés közben a linzer nagyon kiszárad. Én két folpack között nyújtottam (amibe előzőleg becsomagoltam), így egyszer sem kellett liszteznem. A sütit nehéz, de hagyni kell kihűlni, sőt a legjobb, ha dermed egy kicsit a hűtőben, ugyanis így még finomabb és így lehet szépen szeletelni (a krém melegen még széteshet...). Én már sütöttem barackkal, most szederrel, mindkettővel finom, de szerintem még más gyümölcsökkel is kipróbálható idény és igény szerint.
Jó étvágyat!!

1 megjegyzés: