2011. május 8., vasárnap

Nagymamám szülinapjára nagy szeretettel :-)




Ma ünnepeltük drága nagymamám, Nana szülinapját! Először más ötlet alapján akartam tortát készíteni neki, aztán az ünnepelt is adott néhány kívánság-ötletet, így született meg a végleges verzió. Nana nagyon sokszínű egyéniség, egy igazi fitt, aktív, szaladgálós-biciklizős nagymama, akiről nagyon-nagyon sokat lehetne mesélni....., így személyiségének csupán egy szeletkéjét tudtam a tortán ábrázolni. Zöld mező levelekkel, virágokkal és kék ég nappal-felhőkkel, három kis cica egy kis szőnyegen szunyókálva (a cicát is én formáztam, lehet nem nagy szám, de én ennyit se néztem ki magamból), valamint egy bicikli és a kedvelt napraforgó helyett sárga virágok. A napocska mellé kerültek a gyertyák.
   
A kicsi torta a családban nagyon népszerű kávés ízesítést rejt (kávészemes piskóta, karamell-vanília pudingos, habtejszínes, főzött kávés krém). A nagyobbik torta pedig kakaós piskóta és egy vadiúj krém (hét közepén próbáltam ki): az alapötletet Kiskuktánál olvastam (köszi!), ezt fejlesztettem tovább. Erdei gyümölcsös krém: tejföl, porcukor, vaníliaaroma, felvert tejszín, zselatin, mirelit gyümölcs. Nekem nagyon ízlett, a vendégek is dicsértek (sokan túrósra tippeltek, de a mascarponéra is emlékeztetett), az állagától féltem, de nagyon szépen megállt, nagyon jól sikerült eltalálnom az arányokat.
A díszítésbe még többet terveztem (oldalra pl. fa, házikó, napraforgó), de menet közben jöttem rá, hogy helyhiány és zsúfoltság miatt sok mindenről le kell mondanom (majd legközelebb...), bár így is az éjszaka közepén végeztem (viszont mindkét kezemet használhattam és maximálisan odafigyelhettem, ez napközben három csemetémtől szinte elképzelhetetlen).

Nagyon élveztem készíteni!! Remélem, még nagyon-nagyon sok gyönyörű tortával tudok majd örömöt okozni Neked, Nana:  Isten éltessen nagyon sokáig egészségben-örömben és minden jóban, puszi!!!

1 megjegyzés: